tisdag 8 februari 2011

8 Februari

Dagen fortsatte intre riktigt som jag tänkt mig..
Lolita har aldrig haft bra tänder och idag när jag kollade lite noggrannare på dom så såg det inte alls bra ut. Nästan hela nedre raden med tänder satt nästan helt löst, då menar jag verkligen löst. Har alltid funderat på om vetrenären kan göra någonting åt tandlösahet?

Hur som så började jag läsa runt lite på internet, tyvärr är min dator trasig så kan inte klicka runt mer en i 10 minuter sen stängs datorn av för att den har blivit för vam.
Jag vet att småhundar har väldigt mycket problem med sina tänder och Chinese Crested Dog har det även i rasen så helt främmande är det inte.

Jag sökte runt lite och läste lite på olika sidor, men ju mera jag läste desto mer orolig blev jag. Mycket som stod stämde tyvärr med Lolita, så jag gick över till mamma för att låna hemtelefonen för att ringa några samtal till Strömsholms djurklinik och även till Katrineholms Djurklinik.

Satt i många timmar och blev skickad till massvis med olika avdelningar.
Strömsholm tyckte att jag skulle kontakta min djurklinik så snart som möjligt så dom fick titta på henne. Ringde dit och tjejen jag pratade med var jätte trevlig och lugn trots att jag var lite hetsig och hade tusen olika frågor som jag ställde en efter en..

Blev sittandes i telefonen i lite mer en 1 timme och efter dom långa minutrarna kom vi fram till att jag ska lämna in min älskade lilla prinsessa på torsdag kl. 08.00.
Dom ska kolla hjärta och hälsa och sen skulle vi gå ingenom lite saker för dom skulle ta in henne över dagen.
Får se om dom behöver dra ut några tänder men tjejen jag pratade med trodde att det skulle bli hela nedre raden, och sen om det fanns någon mer som var dålig. Skulle även ta bort tandsten och kolla så hon inte har fått någon inflammation i munnen, antagligen har hon fått det som att hon nästintill har slutat äta sin mat.
Urk tyckte inte det var länge sedan jag kollade hennes tänder, och nu har det blivit så här?

Hoppas verkligen att det kommer gå bra, som ni flesta vet så har Lolita väldigt få tänder och nu när dom ska dra ut några till kommer hon få ännu färre. Men huvudsaken är att hon mår bra och inte har ont, hon är värd allt min älskade lilla prinsessa <3

- Fabulous Princess Lolita <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar