torsdag 10 februari 2011

10 Februari

Det blev en hård morgon för min del efter 3 timmars sömn i soffan..
Började med att åka till vetrenären vi 08.00 med min lilla prinsessa, hon var så duktig men hon var livrädd för det blanka golvet när jag skulle väga henne. Hon låg på 6,8kg förra vekckan och nu låg hon på 6,2 kg.Så lite har hon gått ner, men hoppas att vi snart får ordning på det igen :)

Vetrenären och sköterskan var inte heller något vidare rolig tyckte Lollis, läskiga som bara den och öppna munnen för dom ville hon inte heller göra så det fick jag hjälpa dom med. Stackare, kan inte vara roligt att ha massa människor som ska dra och slita i munnen på en. Dom kollade även hjärta, hälsa och chip och allting såg jätte bra ut tyckte vetrenären så det känndes jätte skönt.

Hon lämnade mig i korridoren med tunga steg, känndes inte alls roligt att se henne trippa iväg när man vet vad som väntar henne. Men det här var det bästa för henne tycker jag, inget djur ska behöva ha ont och lida. Speciellt inte min lilla prinsessa hon betyder allt och lite till för mig, hon är värd det allra bästa!!

Vid 15.10 tiden kom hon tassande i korridoren mot mig, hon var verkligen inte sig själv men hon kännde iaf igen mig det syntes på henne, min lilla skrutt..som tur var hade hon med sig sin lilla ninnisen i buren så när hon vaknade så hade hon iaf lite lukt av mig.Hon måste precis ha vaknat, hon blev så glad när hon såg mig men kunde inte riktigt ha koll på sin lilla kropp. Svansev viftade och hon såg glad ut men samtidigt trött och helt slut stackaren..

Vi blev kvar på Djurkliniken till klockan var 17.00 nästan, hon var helt slut låg i min jacka och vilade nästan hela tiden. Hon pep lite då och då men brydde sig varken om hundar, katter eller människor. Trots att alla var på henne och klappade och kollade så sa hon inte ett knyst, hon kunde pipa till med det var verkligen allt. Kan inte vara lätt för henne just nu, hela 7 tänder blev det som dom fick dra ut...

Så nu är det inte många tänder kvar och dom ska vi vara rädda om.
Vetrenären sa att vi inte gjot något fel, hon hade nästan ingen tandsten så det berodde inte på någonting sånt. Utan det var att det ligger i rasen och att småhundar offtast har problem med sina tänder. Desvärre har hon nog väldigt ont så nu blir det en lugn hemma kväll med matte och husse som snart kommer hem.

Imorgon börjar vi också med penicillinet som jag fick hämta ut på apoteket som hon ska äta i 7-10 dagar. Det här blir toppen tror jag, nu hoppas jag bara på att det läker fint och att hon inte börjar må dåligt.



- Fabulous Princess Lolita det är vad jag kallar Kä r l e k <3


Mitt hjärta <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar