lördag 26 februari 2011

26 Februari

Idag har lillbus varit så otroligt duktig, precis så som hon alltid är.
Idag låg hon bredvid Elsa (en Jack Russell tik på 2,5 år)i bilen utan att ens morra på henne, hon brydde sig knappt. Blev så glad och se att hon faktiskt bara gillade läget och låg där helt stilla och alldeles tyst. - Hon är så duktig min lilla prinsessa!!

Så idag har lillbus umgåtts med Elsa hela förmiddagen, vi har varit på öljaren i Österåker och kollat på istravet som var idag.Lolita älskar att kolla på hästarna men helst skulle hon nog vilja springa efter och jaga dom lite lätt haha :)

På eftermiddagen fick hon vila hemma hos husse medan jag hade annat för mig.
Hon älskar att få vara med husse, ligga och mysa framför tvn under filten.
Men nu på kvällen har vi duschat av oss all skit och hjälp vad Lolita sprang runt efter hon hade duschat.hon får sina "små" ryck när hon är ny duschad och då är det bara att gilla läget.

- Rulla sig på mattan i vardagsrummet, stryka sig mot soffan, in i köket i fullfart för att visa husse, in i sovrummet för att hoppa upp i sängen. Sen in i vardagsrummet igen för att rulla sig lite till, när man minst anar det hoppar hon upp i soffan ner igen in i köket och så om och om igen. Fattar inte vart energin kommer ifrån men det är härligt att se henne!!

Men någonting som inte gick så fort var att imorse tänkte jag att Lolita skulle få testa sina små skor som hon fick av mig när jag hade varit i Thailand.Kan säga att det är inte lätt för en sån liten tjej som aldrig haft skor att helt plötsligt ha det, det är läskigt, konstigt och obehagligt, jätte svårt och gå ja nästan omöjligt..
Men efter 20 minuter hemma i lägenheten så var dom inte så farliga längre, inte några favoriter, inte dom bästa och inte heller bra.. Men helt okej!!

- Kanske ska sätta på dom efter duschen nästa gång...NEJ, jag älskar hennes "små" ryck <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar