söndag 6 februari 2011

6 Februari

Idag är det en bra dag, Lolita var toppen på morgonpromenaden.
Hon älskar verkligen solen, hon blir som en helt annan hund en när det är kallt och blött ute.
Finns nog ingen hund som är så glad som hon just nu när solens strålar äntligen kommer in i lägenheten och kan värma hennes ljusa lilla kropp.


Nakenhundarna är ljusa i hyn på vintern och sakta men säkert blir som mörkare till sommaren.
Enligt mig är dom mycket finare på sommaren en på vintern, finns endel utställare som solar sina nakenhundar i ett slags solarium för att dom ska vara mörka hela tiden.


Jag skulle aldrig utsätta min hund för det, men vill andra göra det så är det väl fritt fram.
Finns inga utställningslagar på att dom inte får göra det men jag tycker inte att det är speciellt hälsosamt för hundarna.


Vi människor ska inte sola solarium för mycket för då kan man få hudcanser osv..
Varför ska man då utsätta sin älskade hund för det?
Men det är mina åsikter om att låta sin hund sola i solarium, jag låter hellre min lilla prinsessa sola i den riktiga solen för det älskar hon verkligen :)


- Typiskt Nakenhundar !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar