måndag 7 februari 2011

7 Februari

Dagen började med frukost med "gammel mormor", något som Lolita bara älskar.
Finns ingen människa förutom matte och husse som hon älskar så mycket tror jag, hon bara älskar att få sitta i knät och bli riktigt älskad av henne.
- Så hennes morgon började verkligen med höga betyg :)

Efter morgon myset blev det en långpromenad med alla sina nakna vänner.
Något som hon också gillar väldigt väldigt mycket, att få springa fritt i flok och bara leka runt tullsammans. Att få vara med hundar som är lika tröga och som förstår henne :)

Att se henne med alla nakenfisar gör mig så otroligt glad och lycklig,
känns skönt att jag äntligen hittat lite vänner i hennes storlek och framförallt i samma ras.
Nakenhundarna är som sagt väldigt speciella på alla sätt och vis, fast Lolita är ännu mer speciell..En riktig liten bitter-fitt* med ett riktigt hemskt humör mot vissa hundar :(

På eftermiddagen blev det ytligare en promenad, fast denna gång i skogen med bästaste björnen Puwan.Finns ingen annan hund som jag är så glad över att hon går ihop med.
Trotts hennes bitter-fitt* humör så tar hon henne för den hom är och det som är så himelens roligt är att det går bara bättre och bättre för varje gång dom träffas.

Lolita har nästan alltid varit rädd för större hundar, och det är pga en olyckshändelse som hände för länge sedan. Har försökt att träna bort det med alla sorters stora hundar men ingen har riktigt funkat.
Nu har hon några stora hundar som hon klarar av att hantera i hennes närvaro, hon klarar även av dom stora hundarna på klubben så länge dom håller sig på avstånd och inte springer fram till henne.Hon är absolut inte agresiv så mot stora hundar men hon moppsar gärna upp sig morrar och "luft biter" mot dom, det som blir problemet då är att den stora hunden vill leka och slår med olyckshändelse emot hennes käke och hennes tänder är inte dom bästa. Vill inte att flera tänder åker ut pga olyckshändelser däfrör spänner jag mig vid lek med stora hundar och det känner hon självklart av..

Men nu med Puwan så känner jag inte alls samma oro och jag tror det är mycket därför det går så bra.Lolita bodde ihop med henne medans jag var på semester för inte så länge sedan och jag tror att det också gjorde mycket, dom kom varandra närmre och nu går allt nästan som en dans på rosor :)

- Är glad för dom få hundvänner hon har, men hon har iaf dom bästa !!

På kvällskvisten blev det lite soffmys hemma hos "mormor" och "moster" det var något som gillades vädigt mycket, iaf så länge hon fick ligga i soffan och fick någa kex med jämna mellanrum :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar