söndag 27 februari 2011

27 Februari

Har nyss kommit in efter en super mysig promenad med hundgänget.
Vi blev 10st hundar i olika raser och storlekar.
- Jätte roligt tycker Lollis och jag!!

Men idag fick Lolita för sig att Bosse (en boxer) var super läskig,fort han kollade på henne så ryggade hon tillbaka och pep till.Det har hon aldrig gjort i hela sitt liv, visst har hon morrat och luft-bitit lite mot större hundar men aldrig pipit och visat sig så rädd som idag.

När vi hade gått ettag så kunde vi iaf gå bakom Bosse men kollade han på henne så ryggade hon till lite igen.Han måste ha varit väldigt läskig för Puwan gick super bra och gå brevid, även Benzon och två stora pudlar,en stor schäfer, och alla småhundar.
Så idag har Lolita och jag verkligen fått tränat på hundprommenaden det är jätte tråkigt att hon blev så rädd för honom men efter några promenader tillsammans så tror jag att rädslan kommer att försvinna fortare en kvickt.

Min prinsessa är så duktig,så det här kommer inte bli några problem alls.
Det är bara att gå på promenaderna och sen träna bland stora hundar..
Hon har blivit så duktig bland stora hundar, jämför man för några månader sedan så var hon livrädd och lekte absolut inte med stora hundar, hon gick knappt bredvid dom om hon inte kände dom sedan tidigare. Nu i dagens läge så kan hon leka med några stora hundar, hon klarar av att gå bredvid vissa stora hundar på promenaderna trots att hon inte känner dom och hon blir inte alls lika spänd och stressad när vi möter på stora hundar när vi är ute och går.
Älskar min lila prinsessa, hon gör mig så stolt och glad aldrig utan Lollis <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar