fredag 3 juni 2011

3 Juni

Nu är det äntligen sommar i lilla Katrineholm och det gillar Lillbus massvis.
Finns ingen i våran lilla familj som älskar solen så mycket som hon gör.
Så nu är våran lillaprinsesstös överlycklig och förhoppningsvis slipper hon vattenpölarna på ettag.
Det första hon gör på morgonen är att hon går ut på balkongen och lägger sig i solen,knappt så jag får med henne på morgonpromenaden hon ligger hellre och slappar ute på balkongen i solen.

Igår blev det en mysig sommarkvälls promenad med hela lilla familjen på tre.Vi gick runt karsuddenrundan i solskenet och bara tog det lugnt.det var hur skönt som helst.Lillbus fick dra lite kedjor och det gillades,tror faktiskt att det är dags att öka på lite..nu har vi dragit med dom här kedjorna ettag och nu ser det ut som om hon bara trippar runt som vanligt.Så jag tror att jag kommer öka på lite till sen får hon ligga på den vikten.Vill absolut inte att det ska bli för mycket men det finns säkert kunnigare folk en lilla mig som kan hjälpa mig med det där. Vi kommer iaf fortsätta dra kedjor för det gillar hon faktiskt riktigt mycket. Hon har inte dragit så länge,(sedan början av vintern) men det märks att hon tycker det är roligt.

Idag blev det en mysig morgon hemma, med frukost och lite pyssel med Lillbus.
Senare gick vi ner på stan och kollade in knallemarknaden och Lolita fick självklart följa med som att vi bara skulle gå igenom och kolla lite snabbt.Lillbus är så otroligt duktig, idag blev hon utskälld av hundar och Somalier som springer runt med sina stora slöjer,(Lolita är jätte rädd för somalier,ver inte varför) men hon brydde sig inte..hon går så fint vid min sida utan att dra,pipa eller spänna sig. Hon är helt lugn och hon gillar verkligen uppmärksamheten som hon får,alla vil klappa och stanna och prata. Som tur är så är jag ganska hård mot folk på stan..dom får gärna kolla och stanna och prata men klappa behöver dom inte göra om Lolita själv absolut vill det. Som belöning fick hon sockervadd, det gillar både Lillbus och matte <3

Vi har varit nere vid Djulö också,Lolita fick få doppa tassarna lite men det slutade med att hela hon badade.Så idag har Lillbusan tagit badpremiären,hon är till och med före mig iår och det är väldigt ovanligt. Hon fick plocka upp lite godis och springa runt och strosa och det tycker hon är riktigt skönt,nu går det inte att gå promenad mitt på dagarna så då får man försöka hitta på annat.Blir nog en liten tur imorgon också om det blir samma väder som idag, Lillbusan tyckte det var så skönt,iaf lite <3



































Sommar 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar