måndag 27 juni 2011

27 Juni

Imorse vaknade vi upp i Tyresö men åkte hem tidigt på morgonen med bästaste svärmor och Bruce.Vi var hemma i Katrineholm tidigt och Marie hade massor av saker att göra så vi passade på att sno med oss Bruce hem så han skulle slippa sitta själv.Vi skulle ändå vara hemma så jag tyckte det passade riktigt bra att ta med honom hem över dagen.

Vi började morgonen hemma med lite vila medan jag fixade och trixade lite här hemma.Sedan fick jag den briljanta iden att jag skulle cykla med båda hundarna så jag gjorde lite lunch och slängde i mig den fort sen tog jag cykeln och hundarna och cyklade ner till Djulö så att dom skulle få bada lite i värmen.Egentligen var det nog alldeles för varmt att cykla och idag hade det passar perfekt att testa våra Hurtta Cooling Coat, men som vanligt så blev det inte så,är det varmt imorgon så får jag och Lillbusan testa det imorgon och hoppas på bra resultat.

Väl när vi hade tagit oss ner till djulö så slängde sig Bruce i vattnet,Lillbus stot bredvid och ville mer en gärna inte gå i vattnet men efter ettag så fick vi i henne och hon tyckte nog att det var riktigt skönt.Bruce simmade runt i cirklar,letade pinnar och näckrosor,han levde helt enkelt loppan i vattnet han var så nöjd som en hund kan bli.Efter ettag blev det lite mycket hundar och jag kunde inte länge få kontroll över honom för att han blir så ivrig och glad och drar snabba ryck så han fick sitta uppbunden ettag och lugna sig medan dom andra hundarna där nere fortsatte och bada. Bruce var inte helt nöjd men tillslut lugnade han ner sig och då hade även Puma dykt upp så båda hundarna slängde sig i vattnet och bara njöt.

Efter massa badande så doppade jag båda hundarna så dom va riktigt blöta,sen cyklade vi hem igen och dom var trötta men dom var så duktiga som cyklade hem med mig hela vägen i värmen.när vi kom hem satte vi oss i skuggan och slappade lite för att sen gå in och dricka några liter vatten och lägga sig och koppla av ännu mera.. Jag kan ju säga att jag hade två super trötta hundar här hemma när vi väl kom hem :)

Lillbusan ligger fortfarande helt utslagen i soffan och har nog inga funderingar på att flytta på sig.Nu är det god natt för hennes del tycker hon och då får det väl bara så.Vi har iaf varit ute på sista kissrundan för kvällen så nu kan hon få bestämma om hon vill :)
- Älskar min lilla prinsesstös <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar