tisdag 28 juni 2011

28 Juni

Idag blev det en tidig morgon i stallet med massa pyssel och ridning,självklart var Lolita med och sprang runt och levde loppan.Hon verkligen trivs i stallet och det gör jag också.Det är så otroligt skönt att börja morgonen i stallet för sen så är resten av dagen räddad,man blir på ett sådant positivt och glatt humör och det gillar vi!!

Efter en hel morgon/förmiddag i stallet så packade vi väskan för lite bad och solning.Lillbusan bara älskar solen så hon fick allt följa med oss.Vi tog cyklarna ner till lilla stranden vid Djulö och vilken toppen dag det har varit.Jätte skönt väder,vi hade sol och tillgång till skugga och självklart så att hundarna kan bada massor.

Lillbusan gillar inte rikitgt vatten som ni vet,men idag tog jag mitt första dopp för i år och självklar gick Lolita i vattnet då.Hon simmade så fint men ibland blir hon lite ivrig/panikslagen nästan och börjar trampa massor med vatten men efter ettag när man hållt i henne och lugnat henne så blir det bra igen.Idag tyckte nog hon att det var rikigt skönt att bada för jag behövde bara ropa på henne några gånger så kom hon så fint ner i vattnet,det är bara först när tassarna ska i vattnet som hon tycker det är jobbigt.

Men en jätte rolig sak idag var att Lillbusan hoppade ifrån bryggan,helt otroligt och då menar jag O T R O L I G T !! Jag höll i lite baconost och då hoppade hon så fint ner från bryggan ner till mig,vi upprepade det flera gånger och hon tyckte det var rikigt roligt haha
Min tokiga lilla prinsesstös,hon slutar aldrig att förvåna mig,jag älskar verkligen min lilla tjej mer en någonting annat i hela världen <3

Vi har även testat våran Hurtta Cooling Coat idag och den var verkligen super bra tycker vi,tyvärr åker den lite på sniskan när vi cyklar så ska försöka att sy dit bensnören på den,eller ah ska nog fråga svärmor min om hon kan göra det för hon är nog lite bättre en lilla mig..!!Men sen kommer hennes täcke att bli riktigt perfekt kommer få massvis med användning av det i sommar.Tyvärr hade jag inget kallt vatten kvar när vi skulle cykla hem,hade ju kunnat tagit vatten från sjön men det tänkte inte jag på, så när vi cyklade hem flåsade Lillbus hur mycket som helst,tyckte så synd om henne...När Lillbus flåsar då är det verkligen varmt!!
Så jag kan verkligen rekommendera Hurtta Cooling Coat till alla fyrbenta vänner i värmen nu i sommar,jag lovar er dom kommer älska sina täcken.Lillbus tyckte det var obehagligt med det böta när jag satte på henne det men när vi väl började cykla så tyckte hon nog att det var riktigt skönt och hon flåsade inte en enda gång trots värmen som vi hade när vi cyklade.

- Efter en lyckad dag har jag en helt utmattad liten prinsessa som ligger och sover i sin bedd så sött,hon lär inte vilja åka ut på landet nu men hon får allt stå ut,om inte annat så kan hon ju sova där medan vi målar och fixar sen tar vi nya tag imorgon <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar