onsdag 22 juni 2011

22 Juni

När man ringer till Strömsholm och frågar om rådgivning då vill man få reda på alla olika möjligheter och få så mycket rådgivning som möjligt,eller har jag helt fel? Jag vill iaf få reda på allt så att ingenting kan bli värre så att hunden kommer till skada.Men fick jag det...Nej!!

För drygt vecka sedan började Lillbus ena öga att rinna ganska så mycket,hon fick ingen var i ögat så jag trodde det bara berodde på att det blåste ute och att hon kanske fått in något i ögat.men det fortsatte två dagar till så jag ringde till Strömsholm för lite rådgivning,jag trodde hon kanske fått in något eller att hon blivit allergisk mot pollen eller liknande..Dom sa åt mig att gå till apoteket och köpa något som jag kunde göra rent hennes öga med och det gjorde jag självklart men efter ytligare 2 dagar så började det andra ögat också att rinna och nu kom det lite smet men fortfarande inget var.

Jag ringde igen för mer rådgivning men dom sa bara åt mig att fortsätta att skölja ögonen noga helst flera gånger om dagen och skulle det inte sluta skulle jag höra av mig igen. 5 dagar hade då gått sedan jag ringde första gången och ja fortsatte med sköljningen flera gånger om dagen men det slutade inte rinna.Men idag när jag och Raili åkte ut till stallet så fick hon kolla på hennes ögon och hon sa direkt att det var ögoninflammation,så nu har min lilla prinsesstös fått ögoninflammation:(

Så idag blev det att gå till Apoteket och köpa ögoninflammations salva till henne.
Ringde ytligare en gång till rådgivningen när jag kom hem och dom sa att jag skulle lägga salva morgon och kväll sen skulle jag höra av mig om ca 10 dagar. Får verkligen hoppas på att det blir bra nu vill inte att hon ska gå runt och ha ont eller så..
Lillbusan tyckte inte alls om när jag skulle lägga salvan i ögonen på henne,hon spänner dom som bara den vill absolut inte öppna så det blev en liten kamp oss emellan men nu är salvan på plats och lilla prinsesstösen ligger bredvid mig i soffan och sover sött.
Är det någon som vet hur ögoninflammation hos hund smittar?

- Stackars min lilla prinsesstös <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar