fredag 17 juni 2011

17 Juni

Igårkväll hade vi fyrklövertävling ute på klubben i solskenet.
Lillbusan var super duktig och tog platta tunneln båda gångerna,jag är verkligen super stolt över henne.Blir så glad när det äntligen börjar klarna lite,nu är det bara slalom som vi behöver träna lite mer tempo på,men det kommer vi fixa nu under sommaren.
Sen är det bara att skicka in papprena för tävlingslicensen så hoppas vi på att få komma ut och tävla lite.Tänker inte åka När och fjärran för att vi ska tävla men några starter här omkring vore super roligt tycker vi!!

Första varvet igår gick jätte bra,hon tog platta tunneln och var jätte duktig på att läsa av mitt kropsspråk.Hon hade en jätte fin kontakt med mig (under hela kvällen).Hon tog gungan jätte lugnt och fint och bommen som vi inte tränat på länge tog hon med glädje.Vi kunde haft lite bättre fart men vad begär man efter en morgon ute i stallet med massa bus och spring.

Andra varvet var vi nog lite för taggade,hon tog som sagt platta tunneln och slalom gick jätte bra.. tempo saknas fortfarande men mycket bättre en förr.Hon höll ut tills jag blev lite velig och mitt kroppsspåk och började krångla lite så vi diskade oss i slutet av banan.Men vi fortsatte med glädje och hade roligt tillsammans hela vägen ut!!

Är så otroligt stolt över min prinsesstös insats igår på fyrklövertävlingen,hon gör verkligen allting för att göra mig nöjd och hon gör det med glädje.Vi går ut på banan och hamnar i våran lilla bubbla och har otroligt roligt tillsammans.Älskar verkligen min lilla tjej,vad vore jag utan henne? Hon gör mina dagar lyckliga och ljusa och hon stöttar mig när livet är svårt, men framför allt hon älskar mig för den jag är accepterar mig och ger mig kärlek <3

Morgonen har vi tillbringat i stallet med massa pyssel och mys med Karamell och Raili.
Det bara öste ner ute så idag ville inte Lillbusan vara ute och springa,hon nöjde sig med att sitta och kolla på medan vi pysslade lite Och så tog hon sig några tuggor hästbajs då och då.Vi tror även att hon passade på och skrämma Daisy(Raili är hundvakt till en liten puff) för helt plötsligt hittade vi henne inte.Vi letade och ropade åkte ner till huset och kollade men ingen hund, så vi åkte upp till stallet igen och hittade henne tillslut under traktorn sittandes i ösregnet.Stackars lilla hund,och Lolita hon verkade inte ett dugg glad över att se henne så det skulle inte förvåna mig om hon skrämt bort henne för att slippa henne.Men nu är vi hemma allihopa och alla hundar är med,Lillbus ligger i soffan in myst i filten och bara njuter av värmen.Hon vill gärna inte gå ut i det här hemsks vädret så vi stannar inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar