torsdag 9 juni 2011

9 Juni

Förra helgen hände det saker hela tiden så jag han inte skriva någonting mer.
Vi var på bilutställning i värmen och lillbus var så duktig.
Vi tog en sväng till Vingåker för att kolla in marknaden,så passade vi på och äta lite vildsvinskebab som hon gillar massvis men man får se upp för det är starkt med det struntar hon fullständingt i. På kvällen blev det bilträff och självklart var Lillbus med oss.

Finns nog ingen bil på hela träffen som får så mycket uppmärksammat hom hon får.
Visst det är bilarna dom är där för men när vi går förbi så kollar alla på henne med ett leende.Det var en tjej i lördags som blev helt såld för att hon var så söt med sin lilla rosa rosett hon skrek nästan över hela parkeringen "Men så söt och kolla hon har en liten rosett,en sån vill jag ha" haha ja det finns folk till allting men visst blir man glad,super glad!!

På söndagen blev det att packa in alla sakerna i bilen för på söndagen skulle det fiskas i det fina soliga vädret. Men innan vi åkte passade vi på och åka till Ingvaldstorp och köpa lite dammisar till "Farmor" och Bruce och självklart hittade jag lite saker till prinsesstösen också. Hon fick två vattenleksaker,inte för jag tror att hon kommer leka med dom men iaf. Sen fick hon ett alldeles eget litet tält som vi ska ha på semestern så hon får skugga,sen kommer vi även använda det på våra agilitytävlingar osv.Lillbus är iaf toknöjd och älskar sitt nya tält,klantig som jag var så tog jag upp det och får nu inte ner det i påsen så det står i köket men jag måste ha det stängt för annars ligger hon i tältet hela tiden,som tur är kommer husse snart hem och kan plocka ner det åt oss.

Lolita här även fått en ny kompis i helgen,lilla Chihuahuan Willma.
Dom sprang runt och lekte lite, men hon ville absolut inte släppa sitt ben så det sprang hon så stolt runt med,har aldrig hänt förut. Efter ettag la hon det på sin filt och somnade sött brevid det utan att behöva vakta det längre. Hon är tokig min lilla tjej,hon har blivit betydligt mycket bättre med andra hundar nu. Hon Morrar inte alls lika mycket som hon gjorde förr,nu kan hon till och med pipa lite och vilja att dom ska leka med henne.

Imorse åkte jag och lillbus ut till stallet med Raili,och hundarna.
Lolita gillade inte alls att Daisy vaktade Raili så mycket så henne var hon inte så förtjust i men däremot Elsa henne ville hon allt få igång i lek men Elsa är så undergiven så hon bara lägger sig ner fort Lolita kommer i närheten och vill leka med henne. Gissa våran stallhund gillar hon inte alls dom rök ihop två,tre gånger inget allvarligt men vi fick säga åt dom och dela på dom.Men igentligen var det inte så konstigt för Gissa är väldigt sprallig och "springer över" henne och det gillar hon inte alls.

När jag red Karamell på banan fick hundarna sitta i boxarna,Elsa och Daisy i en och Lolita satte vi i Karammels box. Vi gick ut och hämta henne i hagen och gjorde henne iordning och Lolita satt så snällt i boxen men sen när vi gick ner till banan fick hon separationsångest och började yla som en tok inne i stallet. Jag hann nog bara rida i ca:15 minuter sen Kom hon ner springandes till banan lycklig som en galen ko på grönbete.
Inte ville väl hon sitta inne i boxen medans jag red, nej hon vill ju vara med och springa.Så Hon hade tagit sats och hoppat över boxdörren och tagit sig ut. Så den som säger att Lolita inte kan hoppa högt haha hon är helt otrolig, men vad gör man väl inte för att få vara nära sin älskade matte? Vi hör verkligen ihop,vi är oslagbara tilsammans klarar vi allt.
Aldrig utan min lilla prinsesstös hon brtyder allt och lite till - Jag älskar dig så <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar