måndag 20 juni 2011

20 Juni

Fredagskvällen så hade vi en riktig myskväll hemma,Lillbusan låg i soffan under min filt hela kvällen.Hon nästintill vägrade att flytta på sig när jag skulle resa mig upp för att gå på toa.Hon vill absolut inte gå ut när det regnar ute,hon verkligen hatar att bli blöt om tassarna så en myskväll med lilla familjen på tre passade oss perfekt tyckte vi :)

Som tur var hade vi fint väder på lördagen för då var vi ute på klubben hela dagen. Lillbusan fick inviga sitt nya tält och det gjorde hon med glädje,tyvärr vill ju min lilla flcika ha sol så hon gjorde allting för att få solstrålarna på sig och det var ju inte riktigt det som var meningen,men hon gillade tältet iaf.
Medans lillbus låg och slappade så tog Nicklas och jag bort färg i från den gröna boden som jag och några till sedan grundade med lite röd färg,ska målas några gånger till sen är den klar.

Vi var 17 styckna plus några hundar som var ute och hjälpte till med att städa ur bodarna,laga hinder,måla och fixa och trixa.Det blev jätte fint i våra agilitybodar och alla blev nöjda med våran insats som vi gjort under dagen.När vi var klara tände Nicklas den stora grillen och sen var det dags för lite mat för nu kurrade det nästan i allas magar.Så kvällen avslutades med grillning och martini,vi fick också jordgubbskaka med grädde och Lillbusan fick en egen liten skål med  gomat som hon älskar :)

Söndagen ösregnade det hela dagen,Lillbusan och jag skulle igentligen åka till stallet men vi hoppade över det och tog några extra timmar i sängen med favvorit husse.Sen blev det en riktig slappdag i soffan med massa filmmys och god mat. Att försöka promenera med Lolita när det regnar ute det är lika med hopplöst...Hon ska bara kissa under balkonger eller täta träd,hon går med huvudet lågt och verkligen visar hur mycket hon hatar att vara ute och promenera när det regnar,men ibland får hon allt stå ut lite.

















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar