måndag 23 maj 2011

23 Maj

I torsdags var jag och Lillbus ute på klubben och tävlade i första delen av fyrklövertävlingen.
Det är en liten klubbtävling som vi har innom klubben, men mestadels för träningens skull..Men också för att sätta lite press på oss själva,bästa resultat räknat på tre valfria tävlingar vinner.

Lillbus var kanon,hon var lite för het under agilityklassen,hon hoppade och sprang igenom tunnlar,upp på gungan och hoppade rakt ut..livsfarligt så den får vi allt träna lite mera på nästa gång vi åker ut till klubben.
Men hoppklassen gick riktigt bra,hon backade ur platta tunneln men sen tog hon den iaf så jag var super nöjd över vårat resultat. Inga diskningar och det är huvudsaken tycker jag..en diskning är så lätt gjord näsan alla diskar sig och jag trodde nästan att jag och Lillbus också skulle göra det på grund av hennes iver men vi klarade det och hon var verkligen kanon när hon läste av mitt kroppspråk :)

Fredagen blev en familjedag ute på sjön,vi grillade och fiskade,bara myste tillsammans och det gillar min tjej.
Lillbus plaskade även lite med tassarna i vattnet,men det var ingen höjdare tyckte hon. Hon vill absolut inte bada om inte jag är med henne. Tänk att det kan vara så läsktigt att bli blöt om tassarna haha :)

Igår hade Katrineholmsbrukshundsklubb en inofficiell utställning,Lillbus och jag passade på och kolla in alla fina hundar,Puma var så duktig och det var många andra hundar också.
Min lilla tjej har varit duktig,passivträning på hög nivå och hon klarade det utan några problem,ingen seperationsångest och ylar som en varg utan hon gruffa lite men blev ganska snappt tyst igen.
Vi fick också varsin solbränna och Lillbusan fick även en ny supermysig rosa filt som hon bara älskar,jag hade kunnat sy en själv men blev helt såld och var baa tvungen att köpa den till henne på en gång.
( Just,var 5 cm från att springa rakt på en huggorm igår också..urk hatar verkligen ormar. )

- Men lite fjolligt tycker jag nog allt att det är...springa runt med sin hund i ett snöre haha
Jag vill ha fart och fläkt, men man tycker säkert det är roligt när man väl håller på,tror man blir minst lika glad när man får sina rosetter efter man sprungit några varv med hunden som man blir när man tävlat :)
Roligt att veta vad dommaren tycker om hunden också,hade Lolita varit renrasig så hade jag säkert testat på någon gång men jag vet redan att hon är mycket finare en dom flesta nakenhundarna för det får jag höra var och varannan dag från massvis med underbart snälla människor <3



 













Tack för en trevlig och mysig dag tillsammans :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar