tisdag 10 maj 2011

10 Maj

Idag blev det bus nere på gärdet med Nakenfisarna - länge sedan nu!!
Lolita tyckte det var riktigt varmt idag så idag har det verkligen varit sommarväder.
Känns skönt att värmen äntligen kommit tillbaka,tyvärr ska det bli dåligt väder i helgen igen men det får vi ta då..får hoppas på fint väder iaf.

På eftermiddagen cyklade vi sakta men säkert ut till klubben.
Tränade skottträning och min prinsesstös var riktigt duktig idag,blir så stolt över henne.
Vi har inte tränat skott på hela vintern så idag blev det lite premiär för våran del.
I början av förra året när vi började träna skott så pep hon som om någon skjutit henne i örat,hon låg på backen och bara skakade.Inget roligt alls,så vi fick träna stegvis och vi slutade i höstas med att vi stod längst ner på banan när han avlossade skotten.
Och då kollade hon bara lite runt omkring sig och undrade vart ljudet kom ifrån...

Idag stod vi också längst ner på banan och hon bara kollade runt när han sköt,efter tre omgångar så gick vi ner till halva planen och hon reagerade precis likadant som hon gjorde när vi stod längst ner.Hon är så duktig min lilla prinsessa,blir så glad när det går framåt.Efter alla skott fick hon ligga på sin filt och bara slappna av en stund och det har hon också blivit bättre på,hon är lite stel och tittig i början men efter några minuter ligger hon så fint och lugnt på sin lilla filt i solen :)

Blev även lite slalomträning och klicker träning för våran del.
Sen testade vi en ny övning som handlar om att hon ska arbeta ut ifrån mig och runda pinnar som jag ställt ut i en triangel.Hon fattade riktigt snabbt och hon älskar verkligen klickern så detta var inga problem för våran del,hoppas bara vi kan få upp farten efter några gånger också, men det gör vi nog,hon verka tycka det var roligt :)

Hon är så duktig min lilla prinsesstös,hon vill alltid göra det hon kan för att göra mig nöjd.Hon vill inget hellre en att göra rätt i alla lägen,finns ingen som hon.
Hon älskar nya utmaningar precis lika mycket som jag,vi är ett oslagbart team hon och jag.

- The one and only Fabulous Princess Lolita <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar