måndag 9 maj 2011

9 Maj

Idag Blev det en hel förmiddag nere på stan för mig och Lillbus.
Hon fick ligga under vagnen när vi gick i affärerna och sen så fick hon traska runt med lilla Lina på 4 år också.Hon är så otroligt duktig hon lyssnar på henne fast hon är så liten.
Dom var så söta ihop,Nova ville också hålla men Lolita fick sitta bredvid henne i vagnen istället och det gillades från Lillbus sida.

Är glad att det går så bra med barn men mycket kan jag tacka Nicklas systers barn för,hade nog aldrig gått utan dom.Vi har tränat mycket och det har visats resultat.Hon morrar knappt längre,tror att hon börjar förstå att alla barn är inte dumma och läskiga..utan att dom kan vara snälla och klappa försiktigt.Tänak att en hund kan bli så rädd för en enda liten händelse..men nu börjar det äntligen att släppa.


På eftermiddagen hände en hemsk händelse,kunde ha förlorat min älskade Lolita <3
Lolita brukar ibland få frysta köttbullar för att få gnaga och kämpa lite..
(Hon är inte så pass glupsk att hon sätter i halsen utan hon gnager sönder ismåbitar)
Idag fick hon en fryst köttbulle hemma hos en vän och hon började gnaga som vanligt,
Men av någon konstig anledning så svalde hon den efter en liten stund.

Jag kollade på henne och såg att hela magen sjönk in och revbenen började synas,sen blev hon helt upplast runt revbenen men fortfarande insjunken. Insåg att min prinsessa inte längre fick någon luft och att ögonen tillslut blev helt knallröda och utstående..
Adrenalinet pumpade på mig och jag visste inte vart jag skulle ta vägen men jag insåg att någonting var jag tvungen att göra för hon kunde absolut inte andas och det hade redan gått några minuter.. Så jag besluter mig för att stoppa fingrarna i halsen på henne i all chock och efter mycket om och men så får hon tillbaka luften och börjar andas.

Har aldrig blivit så rädd i hela mitt liv,kommer aldrig mer att ge henne frysta köttbullar.
Inte ens stora bitar som hon kan sätta i halsen,blev så förbannat rädd att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.Skulle aldrig kunna leva utan min lilla prinsessa <3
Blev en mysig sommarkvälls promenad efter vi bara myste och lekte runt hela karsuddenrundan det gillades för jag tor att hon såg skräcken i mina ögon och att hon själv blev väldigt rädd - ALDRIG UTAN MIN LILLA PRINSESSTÖS <3

1 kommentar: