måndag 11 april 2011

11 April

Idag har jag och svärmor tagit premiären med hundarna i våran underbara skog som vi brukar gå i på väg hem från Stockholm.Lolita var helt galen,tror hon hade riktiga vårkänslor idag men det är inte så konstigt för det var 21 grader när vi kollade termometern.
Det var riktig sommarvärme när vi tog våran lilla promenad i solskenet.

Direkt när vi kom hem så fixade vi eordning så vi kunde åka ut till klubben med Puwan.
När vi kom dit träffade vi två nya tjejer som också ville träna lite agility.
Så vi byggde upp en bana tillsammans och sen körde vi bara på...

Lolita var så enegi full och glad så första varvet gick sådär,hon missade starten och däcket men dom andra varven klarade hon galant.Vi fick hålla upp platta tunneln lite men det sista hon gjorde innan vi gick hem var att gå igenom den helt själv och jag blir så glad så jag spricker.Var så orolig att vi skulle behöva börja om helt och hållet,nu ska jag inte ha för höga förhoppningar för hon tycker fortfarande den är läskig.. Men hon gick iaf igenom den idag och det är ett stort plus och det kan jag leva länge på haha :)

Så nu är äntligen första agilityträningen gjord för sesongen och det känndes underbart.
Man blir så glad så hela kroppen bara far runt och hunden älskar det mer en någonting annat.
Nu blir det massas träning för den 25 April är det tävling,frågan är bara om mina nerver klarar av dettta? Men men..får se till och träna så mycket som går.
Huvudsaken vi har roligt tillsamans och att vi gör så gott vi kan <3

-Tillsammans är vi oslagbara <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar