tisdag 5 april 2011

5 Mars

I går när vi var ute på klubben så tipsade Kicki om ett gott hundgodis som hundarna tydligen älskar.Har själv gjort någonting liknande för länge sedan men det här skulle tydligen få liv i hundarna,plus att det inte är massa lök och onödiga saker i smeten.


Ta fram en skål och häll i köttfärs,leverpastej och ägg.
Blanda ihop det noga till en kletig smet..
Sen lägger du ut smeten på ett bakplåtspapper i en lagom stor plåt.
Ställ in smeten i ugnen i ca:100 grader tills den känns färdig och kan skäras upp i lagom stora mummsbitar till din hund.

Hur mycket man ska ha av varge är nog olika beroende på hur mycket man ska göra men skulle jag göra en sats till min lilla prinsesstös skulle jag nog använda mig av:
500g köttfärs,en vredgat leverpastej och två ägg.

Jag vet inte alls hur smeten skulle se ut och bli men, någonting sånt här verkar rimligt.
Men vem vet det kanske är helt galet ni får helt enkelt testa er fram.
Min prinsesstös älskar blodpuddingsbitar mer en någonting annat,men det kan vara roligt och ha något annat godis i fickan ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar