måndag 11 april 2011

10 April

Kvällspromenaden med Lolita och Bruce slutade inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Tog med båda hundarna för en liten kissrunda innan maten..
Lolita gillade inte att gå bredvid Bruce idag,vet inte om han luktar konstigt eller vad det var för fel idag,hon ville iaf inte att han skulle komma för nära henne.

Så när vi kom tillbaka till tomten så passade jag på och släppa lös henne,hon sprang runt och luktade lite och jag och Bruce passade på och gjorde ett litet godisträd som dom båda fick leta lite godis runt..

Vet inte riktigt vad som hände men Lolita tyckte antagligen att Bruce tog alla godisbitarna,så hon tog sats och klättrade upp i trädet och satte sig på en gren två meter upp i luften.
Som om jag skulle nå ända upp dit och lägga massa godis där?
Hon satt där helt lugnt men jag fick självklart panik,fick ju inte ner henne och ville absolut inte att hon skulle försöka ta sig ner själv så hon skulle bryta några ben..

Så vad gör man med en hund som klättrat två meter upp i ett träd?
En Bruce som tyckte det var jätte roligt och också ville upp, medan en matte (jag) står och gråter i panik för att hunden sitter fast i trädet!!

Skrek på Nicklas som var i huset och lagade mat,han kom ner i full fart och fattade först ingenting...tills han såg våran lilla prinsessa sitta i trädet och vifta på svansen.
Som tur var fick han ner henne utan att hon fick några skador eller blev rädd..
Men varför klättrade hon upp i trädet?Hon är ju ingen tiger direkt utan en hund och dom klättrar väl inte i träd?

- Älskar min lilla prinsesstös!!


"idag har vi även anmält oss till årets första agilitytävling.
Kommer nog gå bra trots att vi inte tränat sedan december"
The one and only - Lolita<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar