torsdag 24 mars 2011

24 Mars

Idag är det torsdag och det innebär att det är agility träning i ridhuset.
Vi har inte varit ute och tränat sen innan jag åkte till Thailand...
Men det har varit så mycket, Lolita har dragit ut tänder, sen gick hon på penicillin sen har jag varit sjuk.
Plus att jag inte haft någon bil, men snart flyttar dom ut alla hinder till klubben igen och då blir det fart och fläkt igen och det gillas skarpt från både mig och lillbus.

Idag har vi gått runt Bansjöslingan, solen sken men det blåste som bara den.
Trodde nästan vi skulle blåsa bort, men så fort vi kom in i skogen så blev det mycket skönare.
Prinsesstösen har fått dragit kedjor idag för första gången på barmark och det gillade hon.
Hon var super duktig, det ända är att hon gärna vill trampa på ganska mycket..
Men hon kommer säkert få in rätta knycket snart!!


Klicker kursen vi håller på med på distans går också jätte bra för oss.
Lillbus och jag har inte behövt tränat så jätte mycket men igår fick vi en övning som hadlar om Inlärning av tramp på musmatta & flyt..Vi har hållt på med musmatta och liknade grejor så det blev inget nytt för oss.
Men det fanns en övning om flytande klickning som vi testade på, och den övningen var nyttig för oss.

"Ett bra mått på om ett beteende hos hunden är flytande är att räkna hur många gånger hunden hinner erbjuda beteendet under loppet av 30 sekunder."
För att kunna säga att beteenden är flytande bör du klara ungefär detta:
  • Sitt: 10-15 repetitioner
  • Nos på targetstick: 12-18 repetitioner
  • Trampa på musmatta: 8-12 repetitioner

Lillbus och jag behöver träna in flytandet lite mera,men det kommer väl mer och mer.
"Problemet" är egentligen att jag måste upp med godiset ur fickan fortare..
Lillbus resultat på 30 sek:
  • Sitt: 9-10 repetitioner
  • Nos på targetstick: 8-9 repetitioner
  • Trampa på musmatta: 10-12 repetitioner

Nöjd som tusan <3


Lillbusan <3


Snygg som få <3


Prinsesstösen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar