tisdag 22 mars 2011

22 Mars

Helgen har spenderats med lilla familjen, har varit i Norrköping och försökt hittat ett sele till lillbus.
Men det är inte det enklaste som att det absolut inte får skava på henne..
Så vi kom tyvärr hem utan ett sele, vi får helt enkelt leta vidare hoppas på att åka till djuraffären i helgen och då kanske jag hittar ett sele till henne.. hoppas hoppas!!

I söndags tog lilla fmailjen på tre en liten promenad runt karsudden i solskenet.
Känndes underbart att bara traska runt och solen den bara sken på oss.
Har verkligen tur som har en sådan underbar familj <3

Lolita och jag har även börjat en klickerkurs på distans och det går jätte bra.
Vi har redan klickat ganska så mycket så dom första lektionerna behövde vi inte göra speciellt mycket,det var mer teori för mig en vad det var praktiska saker att göra med lillbus.
Hoppas att vi kommer lära oss mycket under den här kursen, iaf så mycket så att vi kan komma vidare på våran lilla väg med klickern. Lolita tycker det är så himlans roligt med klicker så jag skulle igentligen vilja gå kursen ute på klubben men den var på dagtid och sen tror jag faktiskt att vi ligger lite före nybörjarna..
Så nu blir det lite klickerkurs hemma i köket och sen får vi se vart det leder, kanske blir det så att man kan ta lektioner privat eller i mindre grupp med personer och hundar som kommit ungnefär lika långt.

- Klick Klick!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar