söndag 4 december 2011

4 December

December och vi har fortfarande inte fått någon snö,ingen kyla heller för den delen. Nu tycker faktiskt jag att snön kan ta och komma, inga massor men några decemeter och lite kyla.
Vet att många tycker att det är skönt att vi inte fått någon snö men i Sverige i December ska vi ha snö..det är snart julafton och vad vore en jul utan snö?

Så i torsdags 1 December gick vi en liten snöfri promenad med kompisarna Nitro och Takila.
Lolita och Nitro fick springa lösa nästan hela rundan och dom har nog faktisk ganska roligt ihop,dom matchar varandra bra.. springa runt och kissa och lukta överallt. Inget bråk inget bus bara springa runt fritt.






Min underbara prinsesstös <3



På eftermiddagen blev det träning i inomhushallen med svärmor och Bruce.
Lolita och jag trixade lite,tränade lite ställande under gång och det går faktiskt bara bättre och bättre.
Skulle även testa flyball med min lilla tös men hon gillar verkligen inte ljudet av den,hon trampade en gång sen blev hon livrädd stackaren. Det ekar forfarande i lokalen och det tänkte inte jag på så nu ska vi gå tillbaka några steg och börja vänja henne vid flyeballmaskinen igen sen får vi ta det steg för steg och sakta men säkert så kanske vi kan börja trycka på "avstamparen" igen.. Träning ger färdighet som man brukar säga.  Sveriges Hundungdom - Lite mer om Flyeball!!



Resten av helgen har Lolita fått vila,hon har tyvärr inte ens fått en långpromenad.
Vi åkte till skogen igår så husse fick kaste lite boll med henne och idag blir det lite husse träning i inomhushallen förhoppningsvis,har en tös här hemma som är otroligt rastlös. Hoppas på att någon vill låna henne på torsdag och köra agility med henne,för någonting måste hon få göra och jag klarar inte av speciellt mycket..känner mig som en oerhört hemsk och tråkig matte förtillfället..Jag har gått och fått ryggskott och orkar knappt gå i tio minuter utan att halft bryta ryggen helt och hållet :/

Men från det tråkiga till det lite mer roliga..
För några veckor sedan fick jag och Lillbusan julpyssla hemma i ett av våra fönster trots att det bara var i böejan av November - Det blev Julafton för en dag!!
Katrineholms kuriren kom och gjorde ett litet reportage om folk som ger sina hundar paket till julen och det är ju självklart att vi ställer upp som att Lolita alltid får paket. Födelsedagar,jul,påsk osv!!
- Hon är min prinsesstös och hon är värd det allra bästa <3
Så igår kom tidningen (som jag hade glömt bort) så svärmor ringde till Nicklas och Nicklas visade mig tidningen och jag blev så glad,vi fick inte något litet hörn inte utan vi fick en hel sida..sidan 40 :)



FabulousPrincessLolita - Lite bättre en alla andra <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar