fredag 23 december 2011

23 December

Dagarna har rullat på precis som vanligt, och Lillbusan väntar otåligt på att tomten ska komma så hon får öppna sina paket. Hon är duktig som inte öppnat något ännu men det kan bero på att jag ställt upp dom när hon är hemma själv..

I onsdags blev det en myspromenad i snöyran tillsammans med Ida,Takila och Nitro. Vi hade snöstorm och baota stora snöflinger som föll ner på oss. Lolita var på sitt bästaste humör och struntade totalt i stackars Nitro som ville leka med henne. Lolita ville hellre försöka få igång Takila men det gick inge vidare bra då Takila får gå kopplad på promenaden- Lolita är lite för vass och Takila kan svara så då har vi valt att inte låta dom busa men det var roligt att se henen så posetiv till Takila.
Vi hade iaf en super mysig promenad i vinterlandet Katrineholm tyvär har snön nu börjat smälta bort och det känns inte något vidare roligt när det är dagen innan Julafton..

Igår gick vi och hämtade Takila och Nitro och tog en mysig snöpromenad igen,den här gången var jag själv och jag som bara är van med en hund och en vilja och ett koppel så blev det lite svårare när det tripplades och blev tre hundar,tre viljor och tre koppel :)
- Men vi lyckades och vi hade en super duper bra promenad tillsammans!!

På eftermiddagen/kvällen gick jag ner på stan för att träffa min underbara mormor för att fika och handla dom sista julklapparna. Lolita fick vara hemma och vila upp sig efter promenaden för på kvällen blev det agilityträning med andra gruppen i inomhushallen. Lolita var jätte duktig hon gjorde som jag bad henne men banan kändes lite för svår för oss, det var lite krångligt men hoppen åt alla dessa olika håll och det var trångt fick inte utrymme för att komma rakt på hindrena men det är för att hallen är så pass smal. Men vi lyckades med bra resultat och bra fart hade vi också.
- Tilsammans med min prinsesstös är jag lycklig!!

Idag, dagen innan Julafton...
Känns som om det håller på och bli vår ute, snön smälter och det är inte speciellt kallt.Hoppas,hopaps verkligen att lite av snön får ligga kvar tills imorgon vill inte ha en grön jul..
För mig får det gärna komma lite mer snö helst så pass så det blir några dec, har köpt ett nytt vinter täcke till lilltösen idag. Har länge letat efter ett Hurtta Grön/Brunt men inte hittat något i hennes storlek som att Hurtta slutat tillverka den färgen men idag hittade jag ett på Djur och fritidsbiten i Katrineholm. Så nu har hon ett rött,svart och Grön/brunt :)
- Inte bortskämd, hon är Ä L S K A D <3

Blev även en jultröja och lite julklappar till Bruce och Stickan, har även inhandlat paket till Mosters och Jonas katter. Haha är det jul så är det och för mig är alla djur en del av familjen och då ska alla också ha paket och lite gosaker så om inte jag tänker på dom vem gör det då?
- Älskade älskade djur. vad skulle jag göra utan djur runt omkring mig <3

Nu blir det att slå in dom sista julklapaprna sen åka och träna i inomhushallen innan uppersittarkvällen. Ska även hämta ut Lolitas nya WP sele som jag har beställt från Hardcoreharness. Äntligen ett ordentligt fint sele, det kommer gnistra om henne min lilla tös <3

- God Jul och Gott Nytt År <3










<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar