torsdag 15 december 2011

15 December

När vi vaknade i morse så vaknade vi till ett frostigt och kallt Katrineholm. Vart har snön tagit vägen igentligen? Ska vi få en grön Jul i år.. vi vill ha snö och det är nu!!Vi började iaf morgonen med en promenad runt Karsuddenrundan med Ida,Takila och Nitro. Lolita fick ha sin super fina nya handstickade tröja på sig, och idag blev jag även klar med Lolitas overall som jag har sytt helt själv.Är faktiskt riktigt nöjd för att vara den första och jag tycker den blev snygg också!!

På kvällen åkte vi till Valla för att köra lite agility  i inomhushallen och gissa om min tös var lycklig? Hon var så duktig idag..det var första gången som vi körde agility sen jag fick ont i ryggen så vi körde mycket raksträka så hon fick klara sig själv och det gick super bra. Körde även lite sitt och ligg och nu börjar hon lägga sig riktigt snabbt och det gillas mycket. Hon flyttar sig lite för mycket mot mig men det ska tränas bort. Hon måste kunna ligga när vi kör Rallylydnad och Lolita ligger helst inte med magen i backen men nu börjar hon faktiskt fatta vinkeln och "nästan" kastar sig ner om jag har en köttbulle i handen såklar!!

Tror hon är riktigt nöjd med att vi kan vara inne,trots att det är lite kallt så blåser det inte, och det är inte blött i backen och hon slipper mörkret. Utan den här hallen vet jag inte hur vi skulle kunna hålla igång nu i vinter, vägrar sitta och åka till något stall på en hal mörk väg full med rådjur och annat skit... Nu kan jag ta bussen ut och bussen hem och snart har vi gångavstånd så då blir det ännu bättre.
Jag är verkligen tok nöjd med våran inomhushall i valla - Den är toppen!!











Prinsesstösen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar