onsdag 28 december 2011

28 December

Julaftonsmorgonen började med julgröt i stallet, sen blev det mat hos svärföräldrarna och Bruce. Efter det åkte vi vidare till Sjöboviken till min Moster och firade julaftonskvällen där. - Mys <3
På juldagsmorgonen började lilla familjen på tre morgonen med en härlig DW runda, Lolita fick använda sitt nya sele och det gnistrade verkligen om henne, hon är så fin i sitt nya sele är riktigt nöjd faktiskt!!

Vid lunch åkte vi vidare till Kolswa och firade jul tillsamamns med Nicklas syster,man och barn och självklart Stickan. Hos dom kom tomten och Lolita gillar tomten lika lite som jag, hon skällde och morrade men tillslut så vågade hon gå fram till tomten och hämta sitt paket som hon sen slet i stycken och åt upp fortare en någon annan gång.Vet inte om hon trodde att han skulle ta det ifrån henne..

Måndagen blev det jul lunch hos Nicklas mormor (Nicklas jobbade) så då fick Lolita ligga under trappen och hon är verkligen duktig. Trots att barnen sprang fram och tillbaka i hallen och hoppade och sjöng så fick jag bara säga till henne några gånger. Hon gillar inte när dom springer runt men hon gjorde det fin fint!!

På kvällen fick hon stanna hemma en stund själv och då passade Lillbussan på att öppna alla paket som hon inte öppnat på julafton. Hon fick mycket gott gott så ville inte att hon skulle äta allt på samma dag så tänkte jag skulle vänta med att ge henne det men det tyckte inte hon så hon hade dragit ner alla paketen när jag kom hem och ätit upp alltihoppa - Förbannade älskade lilla hund <3

Igår blev det lite socialträning medans jag fixade lite småsaker nere på stan. Det blåste som bara den men Lolita var super glad när vi plocka med oss cykeln så hon fick springa lite. Men lyckan blev som sagt kort för vi höll på att blåsa omkull så vi fick gå tillsut.. Men lyckan kom igen på kvällen då vi åkte ut till Forssjöspåret med Ida,Takila och Nitro vi tog med oss kedjorna och tog ett varv..Lolita fick lite extra i vikt för jag hade glömt hennes andra kedjor i bilen men hon trampade på så fint. Skulle behöva hjälp av någon som kan det där med vikter och så vidare..

Nu ska vi klä på oss lite kläder för att ta en proemnad runt karsuddenrundan med Ida,Takila och Nitro.
Hoppas det inte blåser lika mycket idag som i går jag får så ont i öronen..urk!! Och min lilla prinsessa hon blåser nästan bort blir som en heliumbalong haha :)

- LOLITA BÖRJADE LÖPA PÅ JULAFTON - JIPPIE <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar