onsdag 14 december 2011

14 December

Helgen som jag har väntat ett helt år på är nu över - Stockholms Hunsmässa!!
Det finns så mycket att kolla på,många olika hundar och uppvisningar olika montrar och försäljare.
Så mycket så att jag gick både på Lördagen och Söndagen för att hinna kolla på allting i lugn och ro.

Tidigt på lördagsmorgonen lämnade vi lilltösen i Valla hos svärföräldrarna, sen tog jag och Nicklas bilen upp till sthlm.Det var riktigt halt ute men vi hade gott om tid för att hinna upp till hundmässan för att hinna se alla Chinese Cresteds.Det finns verkligen jätte månaga fina nakenfisar och det är så roligt att se,sen kollade vi även när Ida ställde sin staffe Nitro som var så duktig. Jag och Nicklas hade en hel dag tillsammans på Hundmässan, det är så roligt att han vill följa med och göra saker som jag tycker är roligt och som jag är intresserad av, fast han tycker det är väldigt roligt han också så han gör det med glädje och tur är väl det.

När vi gick till Chinese Crested montern (den tråkigaste av dom alla typ) så såg vi att dom satt upp massa olika bilder på nakenfisar, och mitt i alltihoppa så såg jag en bild på min prinsesstös. Blev jätte förvånad över bilden, hur dom fått tag på den och varför dom inte frågat mig innan. Hur man ens nu kan sätta en blandrashund i en rasmonter?
Men hur som helst så är vi jätte glada iaf Stockholms Hundmässa är ändå den tredje största hundmässan och min prinsesstös har fått varit med på bild och alla har fått se hur vacker hon är!!

På söndagen blev det en ny dag på Hundmässan men denna dag med min underbara svärmor Marie. Vi kollade på alla tjocka stackars Labradorer. Min svärmor har haft två bruna björnar men nu har hon tyvärr bara en kvar men han är absolut inte lika tjock som dom Labradorer som dom ställde ut på hundmässan. Tycker faktiskt att det är lite skrämmnade, inte konstigt om dom får problem med höfterna...

Vi kollade  på Freestyle uppvisningarna, och det ser verkligen så roligt ut. Länktar tills jag och Lillbusan kan gå en kurs i Freestyle vi håller på och trixar lite hemma men att gå en kurs blir någonting helt annat tror jag och tror även att hon kommer älska det. Så nu får vi bara hoppas på att vi kan gå kursen i vår som Frida Binette har uppe i Sthlm.

Jag och Marie sammlade också på oss massa olika smakprover, informationer, och saker som kan vara bra inför våran fina inomhushall som vi har i Valla. Vi pratade med en kille som känner och klämmer på hundar och kan känna om dom är stela eller har ont. Så han kommer nog att komma till inomhushallen i vår.
Hur som helst så var Stockholms Hundmässa toppen och jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men jag tycker att man ska uppleva den själv. Alla hundälskande människor borde verkligen ta sig tiden och åka till Sthlm och ta en av dagarna och uppleva det själva.


Annars i veckan har det inte hänt mycket, har fortfarande ont i ryggen ibland vissa dagar är den helt okej och andra har jag jätte ont, men nu kan jag iaf gå promenader och träna lite med henne. Vi har varit lite i skogen och sprungit runt och idag har vi varit i inomhushallen och tränat lite. Hon var super taggad så hon blev nästan lite för ivrig men efter en stund så började hon varva ner och då gick hon som en klocka. På kvällen åkte vi till stallet så nu ligger hon helt utslagen brevid mig i soffan - Prinsesstösen min <3



Nu kommer lite bilder ifrån mässan, blev inte så många för jag hade glömt ladda kameran och hade inte laddaren med mig upp till Sthlm. Sen är inte min kamera så bra på att ta bilder inomhus..eller jag vet inte riktigt hur man gör för att få bilderna så att dom blir bra men här kommer iaf några av dom!!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar