lördag 1 oktober 2011

1 Oktober

I Torsdags hade vi agility tränings tävling och det gick bra för oss, är jätte nöjd trots att vi diskade oss båda varven för att hon inte ville gå igenom plattatunneln. Den var mörk,kall och blöt så jag förstår att hon inte gillar den på hösten, hade samma problem förra terminen. Men snart får vi våran inomhushall och då hoppas jag att hon kommer ta den som vanligt. Vi får hålla tummar och tassar så att det är fint väder nästa Lördag,annars kommer Lillbusan defenetivt inte gå igenom den men vad gör det igentligen? Vi tävlar ju bara med oss själva och jag vet att hon egetligen kan ta den och det är huvdsaken.
Hur som helst så placerade vi oss som 5:a i båda klasserna,förra året låg vi på 6 och 7 har jag för mig så vi har ju kommit upp en liten bit trots diskningar och läskiga hinder under årets träningstävlingar.
- Är så stolt över min prinsessa och vi har så otroligt roligt tillsammas <3

På Fredagsmorgonen åkte vi ut till klubben med träningsväskan och fika, för då var det dags för lite rallylydnadsträning med några andra ute på klubben. Lolita var så duktig så nu måste jag bara lära henne "ligg" ute på gräset. Hon verkligen hatar att ligga ner, hon vill helst bara lägga ner armbågarna och inte hela bröstet så nu har vi något att träna hemma i köket när det är dåligt väder ute.

Vid lunchtid igår fick vi åka till djurkliniken för Lillbusan fick en stor böld över ena bröstet,såg jätte läskigt ut och vi kunde inte se att hon hade blivit stucken eller slagit i någonstans. Ringde och rådfrågade med Strömsholm och dom tyckte vi skulle åka till djurkliniken på en gång så det var bara att sätta sig i bilen för att få komma in på ett besök för undersökning. Hon som kollade Lolita kunde inte förstå vad det var, men det såg vätskefyllt ut så hon ville tömma och ta prover för att se om det var inflammerat eller liknande men dom fick inte ut något,ca en droppe men det var tillräckligt för att kolla i microskopet. Ingenting såg fel ut och hon hade ingen feber så vi fick åka hem några kronor fattigare men med vetskapen att våran prinsessa mådde bra och att det inte var någon fara.Efter några timmar var bölden borta och det syntes inte ens att det varit uppsvullet och hängit ingen feber och hon var precis som vanligt <3

Idag har vi varit på lydnadstävling och kollat lite,var roligt att se men tror aldrig att jag kan få Lolita att göra dom skaerna,är inte så intresserad av lydnad så jag kommer nog hålla mig till agilityn och rallylydnaden,rallylydnanden är inte som vanliga lydnaden i rallylydnaden får man prata massor och det gillar vi som att jag helatiden pratar med Lolita när vi tränar :)
Vi har också köpt höstens outfit, min prinsessa kommer bli super fin i höst älskar verkligen Hurtta. Blev två täcken,en reflexväst, ett halsband och reflex till benen och halsband :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar