torsdag 20 oktober 2011

20 Oktober

Det har varit en aktiv vecka för oss fast egentligen är alla våra dagar aktiva bara det att jag har varit sjuk och då har det inte riktigt blivit lika mycket aktivering för min lilla prinsessas del, men inte lider hon för det inte. Den här veckan har vi dragit kedjor,klickat hemma i köket,gått långa härliga promenader och tränat på BHK vilket kanske inte gick så bra som förväntat men vad gör väl det vi får ta nya tag..

Lolita hatar det blöta gräset,jag hatar det blöta gräset..båda två hatar att frysa och vi vill absolut inte gå ut när det regnar eller har regnat. Vi tycker inte om när det blir mörkt och vi båda hatar när det inte går så som vi vill, eller jag hatar när jag ställer för stora krav och Lolita förstår inte vad jag vill att hon ska göra..
Jag verkligen länktar till våran underbara lilla inomhushall i Valla,det kommer bli så bra och jag känner på mig att vi kommer växa något så enormt under vintern för nu behöver vi inte pulsa ute i snön varje dag, sitta i den kalla snön och vi kan träna agility utan att behöva åka flera mil i halkan och mörktet.
Jag känner på mig att det här kommer bli en bra vinter för oss, för nu kan vi vara inne och pyssla med det som vi annars gör, nu kommer inte snön eller rusket att störa oss för nu kommer vi ha en inomhushall att vara i och det bästa av allt vi kan åka dit precis när vi vill.. (nja, inte när det är bokat) och träna och det kommer bli underbart jag verkligen älskar´t !!

Igår började vi med en back-övning som jag tänkte att vi skulle fortsätta med imorgon,Lolita och jag testade bara lite igår kväll,hon var så duktig hon fattade direkt vad hon skulle göra så nu är det bara att göra det lite svårare för varje gång sen efter lite tid och träning kommer det nog gå kalas bra - Övning ger färdighet!!

Idag har vi varit på långpromenad i det soliga vädret med Hanna och lilla Simba och gissa om dom sprang runt och luktade på saker,kissade överallt och racade över gärdena. Lolita var helt lerig under magen  så när vi kom hamnade tröjan i tvätten och det gjorde också hon senare på kvällen.. På eftermiddagen blev det yttligare en promenad men den här gången med Madde och hennes lilla Chicco.. åkte ut till spåter så dom fick springa av sig lite och det kan man väl säga att dom gjorde. Lolita gillar hundar i hennes egna storlek eller mindre för då jävla då springer hon om hon får chansen. Ska lägga ut en film när jag har tid.. filmade en gång när Lolita och Chicco busade på gärdet och det är verkligen så härligt att se!!

Ibland saknar jag tiderna med dom andra nakenhundarna och det tror jag även att Lolita gör..Men tydligen räckte vi inte till.. - Hon hade bevis på det hon redan viste..








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar