lördag 8 oktober 2011

8 Oktober

"Första officiella Agilitytävlingen för oss"

Idag är det ingen vanlig dag,för idag har jag och Lolita tävlat våran första officiella agilitytävling ute på Katrineholms brukshundsklubb. Jag är så lycklig och stolt,är otroligt nöjd med resultaten,vi hade sådan tur att platta tunneln inte var med en enda gång under hela dagen för släpet till den hade fryst fast som att det varit en frost natt inatt. Men inte gör det oss något..Vi kunde ha haft ett snabbare slalom idag men jag fegar ur och vågar lnte riktigt släppa henne helt men det är något vi får träna på i höst.

 Agilityklassen gick bra trots blött/fryst gräs och folk som stog runt om,jag var nervös men så fort vi börjar våra lopp så hamnar vi i våran lilla bubbla och har bara så otroligt roligt tillsammans. Vi fick tio fel och en tid på 61.88 så i agilityklassen kom vi på 18:de plats av 33 tävlande i mediumklassen. Agilityklassen gick jätte bra,inga fel alls men tiden räckte inte riktigt till,vi hade en tid på 45.72 och hamnade på 12:e plats av 32 tävlande i mediumklassen. Jag kan inte vara annat en nöjd för trots febertoppar halsont och rinnande/täppt näsa så tog vi oss ut till klubben 07.20 var med i båda loppen utan att diska oss och vi hade roligt tillsammans och jag är nöjd med våra placeringar trots att det inte blev pinnar eller rosetter.

Tack för lånet av tältet som vi inte fick upp och tack för pop-upp tältet som vi hade under hela dagen,utan tältet hade vi fryst mer en vad vi gjort idag och min lilla prinsessa hade inte fått en lugn stund men med tältet fick vi en lyckad dag!! Tack mitt stora hjärta/husse som har hjälpt oss under hela tävlingsdagen <3

 Fanns otroligt många duktiga hundar med mattar/hussar men något jag verkligen är tacksam över och som jag blev glad över var att alla hjälptes åt och peppade varandra,riktigt roligt tycker jag. Det är så roligt när folk bryr sig och peppar varandra. Man känner sig så välkommen och som en i gänget det spelar liksom ingen roll om man är ung eller gammal,har stor eller liten hund,om den är hårig eller naken,duktig eller halvbra om det är Katrineholm,Flen eller Vingåker alla peppar alla och önskar alla lycka till!! - Det kallar jag gemenskap!!

Agilityklass Medium 
Domare:
Banlängd: 143 meter (2,92 meter/sekund)
Referenstid: 49 sekunder
Antal Ekipage: 33 st var av 18 st (55%) med godkänt resultat och 15 st (45%) diskvalificerade.
Jag och Lolita: 18:de plats med tiden 61.88 och 10 fel
Övertid: 22.88 sekunder

Hoppklass Medium 
Domare:
Banlängd: 128 meter (3,37 meter/sekund)
Referenstid: 38 sekunder
Antal Ekipage: 33 st var av 19 st (58%) med godkänt resultat och 14 st (42%) diskvalificerade. Jag och Lolita: 12:e plats med tiden 45.72 och felfri
Övertid: 7.72 sekunder


 NathalieAnna <3 FabulousPrincessLolita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar