torsdag 29 september 2011

29 September

09.45 kom Bruce till oss igår morse, vi började med en lång mysig promenad med massa bus och spring.Passade även på att fota lite,ibland kan man tro att man är ute med två kossor och inte två hundar fattar inte att dom ska äta så mycket gräs hela tiden. Bruce var jätte duktig på att lyssna när han sprang lös vid min sida,Lillbusan sprang fram och tillbaka runt och var allmänt galen om jag ska vara helt ärlig,roligt att se henne så vild ute men det är för att det inte har regnat. - Hunden som hatar vatten.

Annars hände det inte allt för mycket,vi åkte för att kolla om Lolitas tröja passade,hon hade stickat en bra bit och den var så fin,har varit där idag igen och kollat lite. Snart är den klar men tror faktiskt att det är lite tidigt att börja använda den det är inte tillräckligt kallt ännu. Men när kylan kommer då är vi redo med våra fina stickade tröjor och halsband och allt vad vi nu har införskaffat oss till höstens alla äventyr.

Vi har myst två kvällar i stallet också,gissa om Lolita gillar stallet hon ylar högt som bara den när vi svänger in på grusvägen och börjar närma oss.Öppnar jag inte bildörren direkt när bilen stannar då skäller hon högt som tusan,på banan tror hon att hon kan springa med så som i skogen så jag och Raili får ropa på henne hela tiden,som tur är har hon fått ett jätte fint reflextäcke som hon kan ha på kvällarna där ute så hon syns väl och det värmer riktigt ordentligt och det behövs nu faktiskt.

Idag blev det en promenad med Johanna runt gersnäsrundan och gissa om det var skönt väder ute, solen lyste och strålarna riktigt värmde på promenaden.Riktigt härligt höstväder hopaps bara det håller i sig under hela hösten,tycker så mycket om alla olika färger och att man får sätta på sig lite varmare och fluffigare kläder, sitta i soffan med filten och en kopp te, ja när man nu ska ha ro med det..

Snart blir det agility tränings tävling ute på klubben, vi var ute och tränade lite förra helgen så hoppas det iaf kan gå lite bra föross, nu är det snart bara en vecka kvar sen ska vi köra våran första tävling, ursch får fjärilar i magen bara jag tänker på det, men det kommer nog gå bra huvudsaken vi har roligt tillsammans och det har vi, vi två mot världen och inget kan stoppa oss :)
Ska snart packa ner lite saker och fika till både mig och Lolita, solen skiner så idag känner jag på mig att det kommer bli en bra fyrklöverträning tillsammans med många andra duktiga hundar och ägare,det känns mycket roligare när det är bra väder en när det regnar och ser trist ut,synd bara att det blir så mörkt tidigt men sart får vi våran underbara inomhushall i valla och det kommer bli toppen, nu kan prinsessan och jag träna hela vintern utan några problem förhoppningsvis :)






















K ä r l e k  p å  h ö g  n i v å <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar