söndag 25 september 2011

Dagarna rullar på  som vanligt och inte har jag skrivit en enda rad och minnet är inte heller det bästa så hur ska jag kunna då ner allt som hänt dom senaste dagarna?
Har blivit en hel del soliga och mysiga promenader, Lolita och jag har faktiskt haft några dagars vila när det gäller träningen,jag inte riktigt vet om jag kommer bli sjuk eller inte.Men igår var vi faktiskt ute på klubben och tränade flera timmar med Elin och hundarna. Gick väl inte så jätte bra i början men när Elin väl fått skälla lite på mig och försökt fått mig att förstå att saker tar tid och att allt inte måste vara perfekt på en gång så började det iaf bli bättre och Lolita var riktigt duktig, men som sagt det kunde gått bättre..
Fattar egentligen inte varför jag hela tiden sätter så stora krav på mig själv?

Agilityn gick iaf super bra. Vi satte upp tre korta kombinationer och Lolita tog alla klockrent, speciellt slalom och det är så roligt att se henne när hon verkligen koncentrerar sig och nu när hon fått in farten. Är jätte nervös inför våran första tävling och jag hoppas verkligen inte att jag får kalla fötter och bara kollar. Tror faktiskt att det kan gå bra om jag koncentrerar mig och tar det lugnt, inte har för stora krav och bara har kul tillsammans. Hur som helst så tävlar vi bara mot oss själva och hur en det blir så har vi gjort vårat bästa!!

Annars har det nog inte hänt så mycket har fått hem våran tävlingslicens och självklart resultatet ifrån röntgen på höfterna och armbågarna men det var inte så bra som veterinären sa i Katrineholm. Hon kan fortfarande tävla och träna som innan men hon hade inte så bra så hon kan avlas på och det ska vi iaf inte göra så då är ingen fara för den delen.Men i det stora hela så blev det mycket bättre en vad jag hade räknat med, trodde hon hade fel på knät eller att  höften var förstörd på något vis men så var det inte. Så nu är allt äntligen klart!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar