onsdag 7 september 2011

7 September

Har varit dålig på att sriva dom senaste dagarna, vi har som vanligt haft fullt upp och på kvällarna har jag helt enkelt inte haft ork till att skriva men nu ska det bli ändring så nu ska ni allt kunna börja läsa lite igen..

I förra inlägget skrev jag att vi var hudvakt till 5 små valpar och två vuxna nakenfisar, när deras matte kom hem så släppte vi ut dom på baksidan så Lolita fick lukta lite på dom, jag hade mina aningar om vad hon skulle tycka och jag hade självklart helt rätt. Lolita tyckte dom pep alldeles för mycket, luktade illa och var super läskiga speciellt när dom försökte klättra och busa med henne. En av valparna försökte till och med snutta på Lolitas tuttar och tillslut lyckades den och det gillade inte Lolita hon bara kollade på mig och morrade lite åt valpen. Tyckte faktiskt att Lolita var riktigt duktig med valparna, hon brydde sig inte så mycket tillsut, hon la sig hellre uppe på altan och kollade på dom med avstånd.. Haha :)

Annars har vardagen flytit på, vi har varit i stallet och busat, Lolita blir bara bättre och bättre på att vara med när jag rider, nu springer hon inte framför hovarna på Karamell och när vi är ute och rider då springer hon runt som aldrig förr,helst skulle hon nog vilja sitta på Karamells rumpa och skumpa men hon får faktisk ta sig fram med sina egan fyra små, fast snabba ben.Vi har gått mysiga promenader med både Puma och två nya hundar som heter Troja och... Molly om jag inte minns fel. Självklart har det blivit många mysiga promenader med Bruce också, dom börjar verkligen hitta varandra. Förut var det Mozart våran älskade björn hon alltid låg brevid eller på men nu när han är i hundhimmelen så har hon mer och mer börjat acceptera bus Bruce <3
 - Mozart du fattas oss <3

Lillbusan var hos Bruce förra torsdagen till fredagen då matte och husse var iväg på annat,hon hade varit jätte duktig när Marie och Bruce hade varit på kurs och tur är väl det. Hon hade ätit upp all mat och hade sköt sig fin fint,blir så glad när allting går bra när jag lämnar bort henne. Har inte direkt haft det så lätt när jag lämnat henne, hos den ena ylar och skäller hon som en varg, hos den andra tigger hon och vägrar äta sin egen mat, hos den tredje kissar hon på sig. Men nu börjar vi få ordning på allt, jag lämnar väldigt sällan bort henne så det är inte så lätt att träna på men det finns en som Lolita älskar att bli omhändertagen av när vi är borta och det är min lillasyster Mikaela, hon skäller inte när hon lämnar henne, hon tigger inte och hon kissar absolut inte på sig när hon är med henne, med henne känner hon sig trygg och älskad och det är det som känns så underbart när Mikaela tar han om henne när vi är borta <3

Lolita har en liten sträckning eller något liknade i hennes vänstra bakben,vet inte rikitgt vad det kan vara men jag har böjt och vridit, kännt så det varken är kallt eller varmt hon visar inte att hon har ont eller liknande, får bara hoppas att det ger sig snart. Som tur är ska vi snart på en liten hälsokontroll och då ska dom få kolla allt så det inte blir värre. Pga detta så har det heller inte blivit någon agility träning, var ute två eller tre gånger innan hon började med sitt väsntra bakben och då gick det toppen, hon tar platta tunneln utan problem, slalomet börjar hon få in farten på och kroppstråket går kanon,skulle varit med på fyrklövertävlings träningen förra torsdagen men ville inte det som att hon inte rikigt var bra,dom hade iaf inte kunnat träna pga åskan så dom flyttade fram träningstävlingen tills i morgon men då kan vi heller inte för imorgon ska Lillbusan till Bruce igen plus att hon inte blivit bra ännu..Vi får hoppas på att vi hinner få tävlingslicensen som jag ringt och fixat med idag och självkart att hon blir bättre i sitt ben. Blir hon det och vi hinner få tävlingslicensen så blir det tävling nästa månad ,Jippie!! - Tillsammans är vi oslagbara <3

Ikväll har vi varit i stallet, så just nu halvsitter/ligger vi i soffan och bara myser,jag tog mig i kragen och äntligen skriva lite och Lillbusan är ny duschad och ligger nu och sover brevid mig inlindad i filten <3 Så nu säger vi gonatt och sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar