tisdag 9 augusti 2011

9 Augusti

I söndags följde jag och Lillbus med till Stocholm,vi åt en mysig middag på kvällen och låg i sängen och kollade film och bara njöt av tiden tillsammans. Igår var det riktigt höstväder ute så Lolita röstade för att vara hemma i huset och ha en riktig slappdag,så det hade vi också.
Lolita verkligen hatar när det regnar och blåser ute,hon kan gå ut och kissa men inget mer för då är man världens sämsta matte som verkligen inte bryr sig om henne tycker hon,och minsta lilla droppe ionödan då blir hon riktigt sur och ruskar på sig flera gånger om..

Idag började morgonen med strålande sol som sen blev till regn och sol,vid 13.30 hämtade Nicklas oss vid huset för att vi skulle kunna åka med tåget hem 14.14 men det hade varit bombhot i Gnesta så tåget var försenat till 15.54 så förtilllfället sitter vi på tåget på väg hem och är helt slut i kropp och huvud,som tur var hittade vi två männsikor som hittade på centralen för annars vet jag inte om vi hade kommit med tåget,för dom bytte i sista sekund och till ett spår jag inte ens viste fanns?!

Som tur hade våran älskade husse/hjärta handlat pizzahut och en liten macka,plus dricka innan han lämnade oss på centralen vid spåret tåget igentligen skulle gå ifrån.Annars hade vi nog hungrat ihjäl innan vi kom hem,för lämna spåret hade jag aldrig vågat gjort så tåget skulle åka utan oss...urk vilken kaos det har varit på förmiddagen för mig och Lolita men som tur är är hon så stabil i sig själv och hon verkligen litar på mig i alla olika slags lägen.
Folk springer runt och stressar,släpar runt på skrikande barn och skällande hundar,väskor som nästan dras över svansen på henne och idioter som försöker ta kort på henne i smyg bara för att hon är naken...åh blir så irriterad!! Fåglar,äckliga duvor och kråkor som försöker sno all mat dom kommer på,sura kärringar som glor så dom stoppar upp hela trafiken,folk som inte talar svenska eller engelska som inte vet ett skvatt.. Osv osv....

Men så finns det dom som ber om ursäkt om dom råkar komma emot en,Dom som köpt ett rikigt koppel och skippat flexikoppel,dom som håller sina barn hårt och inte knuffas,pratar i normal samtalston och tar sakerna i lung takt så inget blir fel, dom som frågar om dom får ta kort,dom som kommer fram och berömmer mig och Lolita det är dom som är guld världar i sånna här jobbiga läggen med pissfolk och försenadetåg!!

Lolita och jag har fått så mycket beröm idag,om att hon är så duktig och sitter stilla vid min väska brevid mina fötter,att hon inte skäller och stressar upp sig för minsta lilla,att hon är stresstålig och accepterar läget trots alla stressade människor,att hon har bra koll på sin matte och att hon är förtjusande söt liten hund trots att hon är naken!!
- KAN MAN BLI ANNAT EN GLAD??? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar