söndag 14 augusti 2011

14 Augusti

Igårkväll blev det en cykeltur ner till Djulö för att sitta i gräset och lyssna på Diggiloo som var och spelade i Katrineholm. Lolita var super duktig som cyklade med oss både ner och hem,desvärre vill hon helst springa jätte fort hela tiden men jag vill att hon ska trava. Men när vi kom till djulöalé då släppte vi henne och hjälp så fort hon sprang,det var nästan så Nicklas hade svårt att hänga med henne,det bästa hon vet är att tävla när vi cyklar, men det gör vi bara ibland för att hon tycker det är så kul. Kommer bli lite mera cykelturer nu i höst när man kommer cykla ut till klubben för att träna,nu under sommaren har det varit alldeles för varmt så nu länktar jag verkligen till den svala soliga hösten som jag hoppas att vi kommer att få i lilla Katrineholm!!

Idag blev det en solig promenad runt Karsuddenrundan..
Endel kallar första delen för gersnäsrundan och den vid karsudden för karsuddenrundan men för mig är karsuddenrundan båda rundorna,så det där är lite olika från person till person men nu vet iaf dom flesta vilken runda jag menar och det är den jag kallar Karsuddenrundan.
På promenaden hade vi också grabbarnagrus med oss,dom sprang runt och luktade och kissade lite badade i varenda vattenpöl och dike,så jag tackar för att jag har en hund som helst inte badar haha..
Vi stannade även och gjorde ett litet godisträd som Lillbus gillar,den här gången hade jag inget vidare gott godis med mig men det gick bra endå,hon halvklättrar i trädet och hittar godisarna iaf !!


Godisträd
Ta med något godis som du vet att din hund gillar,hitta ett träd med bra bark för att gömma godiset.
Dela godiset i lagomstora bitar,sen trycker du bara in godisbitarna lite här och där i trädet.
Olika höjder och vinklar, jag brukar inte låta hunden se när jag stoppar dit godiset men det kan man göra i början om man vill,jag vill att hunden ska använda nos och hjärna så därför försöker jag göra det så svårt som möjligt,ibland stoppar jag in godisbitarna ganska så långt in så att hon ska få kämpa lite.Så sätt gärna hunden en bit ifrån och sen bjuder du in hunden till att leta och använda nosen för att hitta dom små mummsbitarna som du görmt. - Lovar att dom kommer älska ditt godisträd!!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar