tisdag 29 november 2011

30 November

Igår gick jag och svärmor i skogen och myste med hundarna,länktar verkligen till man kan gå runt i skogen så jag kan låta min tjej springa fritt över stock och sten. Nu vågar jag bara gå i kanten mot vägen och på olika spår.. vill gärna inte bli skjuten och ännu mindre att min prinsesstös ska komma till skada.

Igår kväll hyrde vi inomhushallen i Valla tillsammans med Elin och hennes hundar. Vi plockade fram två mindre banor,en lättare och en lite svårare. Lolita och jag fungerar inte på så små banor vi behöver mer raksträckor,utrymme och mer fart för att få rätt känsla. Tänkte jag skulle se om någon kan hjälpa mig näst nästa torsdag med det för ibland kan det vara bra och kunna göra lite mindre banor.
Istället blev det lite kontaktövningar och lite trix, vi tränade lite fot och gjorde några inkallnigar.
Vi hjälptes åt att filma lite så kommer lägga upp ett klipp som ni kan kolla på om ni är nyfikna på hur det går för oss. Nu var det ett bra tag sedan jag och Lolita tränade just fot men tycker att hon är jätte duktig,hon skjuter fram bröstet ganska mycket och hon är lite sne men jag tror det blir så med mindre hundar för dom ser inte ögonen på föraren lika lätt som en stor hund gör. Eller har jag helt fel?
Ingångarna på inkallningarna gör hon klockrent och nu börjar hon verkligen få in farten på slalomet..
Hur som helst är jag nöjd,vi har inte tänkt oss tävla i lydnaden men för det vill vi göra rätt så har ni några tips och ideér så är det bara att kommentera. - Ris eller Ros!!




Idag kopplade vi på kedjorna och tog en sväng runt Karsuddenrundan i solen,det var verkligen skönt ute och Lolita trampade på så fint. Hade tänkt att vi skulle köra lite Rallylydnad idag men det får bli imorgon istället,tänkte ta med svärmor och Bruce det är roligare om man är flera och då är vi iaf två.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar