lördag 16 juli 2011

16 Juli

"Smart matskål som får den glupska hunden som kastar i sig mat,att istället äta lite långsammare"

Igår åkte jag och svärmor till djuraffären för att köpa mat till Bruce.Som vanligt är vi som barn på julafton och springer runt med stora ögon och hoppas på att vi ska hitta någonting nytt roligt som går att köpa till våra älskade fyrbenta älsklingar.

Den här gången var det jag som hittade en sak som jag tyckte Marie skulle testa på Bruce.Jag hade sett skålen tidigare men som att min prinsesstös inte äter eller dricker speciellt fort så är det ingenting som vi behöver,men däremot Bruce som äter upp sin mat på 2sek han behövde verkligen en sådanhär skål.Så jag övertalade Marie till att köpa skålen och iaf ge den en chans,det kunde iaf inte bli värre.

Så i morse så testade vi Bruce nya Go-Slow skål och den var verkligen toppen,han slogg i knopparna några gånger men efter ettag så fattade han att han var tvungen och äta lugnare och använda tungan mera,så jag måste säga att skålen gav oss ett bra resultat som vi är nöjda med. Det går fortfarande väldigt fort för Bruce att äte,men det går bertydligt mycket saktare en innan och det är mycket bra!!Go-Slow skålen går även att använda som vattenskål för dom som har en hund som dricker väldigt fort,men det har vi inte testat för varken Bruce eller Lolita dricker speciellt fort och då tycker inte jag att det behövs för deras del.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar